sunnuntai 11. elokuuta 2013

My hoods

Sunnuntai lähti käyntiin reippaasti aamuisen macapuuron jälkeen pienellä kävelyreissulla. Ulkona oli niin kaunis ilma taas kerran, et päätin lähtee kävellen Nõmme turgille. Sinne on tästä matkaa reilu 4 kilsaa ja reitti oli ihan kiva keskellä idyllistä omakotitaloaluetta. Matkalla näin paljon tosi söpöjä ja isoja taloja ja rakastuin niihin niin totaalisesti, et voisin eläkepäiviks hommata itelleni täältä kesäasunnon. Hiiu kuuluu esimerkiks just niihin unelmahuviloiden alueeseen, joka kyllä varmasti kelpais kesäasunnon sijainniks kelle vaan.

Otin mun kameran mukaan ja leikin taas pitkästä aikaa turistia. Kannattaa varmaan tässä vaiheessa viimestään alkaa ikuistaa näitä maisemia sillä kameralla, koska ei oo enää montaa viikkoo, kun ne ei ookkaan enää osana mun normaalii arkea.


Näin alkaa ihana aamu



Niket jalkaan ja menoks

Tää saa mut joka kerta huvittuneeks kun ajan dösällä sen ohi..



on joo aika metsä





Tolla reitillä oli paljon kaikkia ihania rakennuksia, pikkukahviloita ja bed&breakfast -majataloja, et mulle tuli fiilis ihan kun olis ollu jossain oikeesti eteläisessä maassa. En voi käsittää et miten paljon tää oikeesti erookin Suomesta, vaikka ollaankin näin lähekkäin.

Pienen hapuilun jälkeen löysin perille mun puhelimen loistavan karttasovelluksen ansiosta. Se mitä mun silmät näki heti kun pääsin Turu platsille, oli jotain täydellistä. Tää osa Nõmmeä oli niin söpö ja ihan harmittaa, et sain aikaseks käydä siellä vasta tässä vaiheessa, kun päiviä on enää se alle 20 jäljellä. Taas kerran sulosia pieniä kahviloita ja aitoo tallinnalaista kylämeininkiä. Ihanaa!

Nõmme turg oli myöskin jotain täydellistä, ei siitä siis ihan turhaan niitä kehuja kirjotella. Lauantaina olin käyny jo hakemassa seuraavan viikon puuromarjat/hedelmät Keskturgilta, mutta tältä torilta mukaan tarttu tuoretta ahventa. Oli aika edullista, kilohinta 8 euron paikkeilla. Ostin sitä pienen boxillisen ja se makso about 2 euroo. Huhhuh.




























Nõmme turg on ehottomasti ykkönen kaikista niistä toreista, joilla mä oon täällä käynyt. Keskturg jää kyllä nyt kakkoseks ja pronssista pitää kiinni Jaama turg. Tää oli niin miellyttävä, et suuntaan aika varmasti sinne tästä eteenpäin tekemään mun viikonloppu ostokset. Vielä on aikaa jäljellä!

Tulin takasin kämpille joskus yhen pintaan, siivosin mun huoneen ja alotin kokkaamaan itelleni lounasta. Maistoin heti sitä ahventa, joka oli älyttömän hyvää. Keitin lisäks papuja ja leikkasin lautaselle vielä parit mansikat. Jälkkarinä nautin puolkuppia macakahvia vielä ennen Reval Sportiin lähtöä. Tänään treenikalenterissa oli vuorossa oma treeni plus spinning.




Voilà!

Jumaloin tota macaa oikeesti. Toimii! Kokeilkaa vaikka...

Salilta tulin taas takasin tänne ja vedin sellaset syvävenyttelyt et oksat pois. Nyt on taas sellanen "AH NIIN IHANAA" -olo. Tätä euphorian määrää!

Huomenna olis tarkotus pitää day off Revalista ja töiden jälkeen lähen Viking Linen toimistoon lunastaa mun Maijooksulta saadun lahjakortti matkan Helsinkiin. Parin viikon päästä, eli 24-25.8. käväsen kotona tuomassa suurimman osan kamoista pois ja juhlimassa mun 50-vuotiasta mammaa ravintolalaiva Wäiskissä. Ennen sitä odotettavissa on HC treenejä ja vieraita ens viikonlopulle. Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti