tiistai 3. tammikuuta 2012

Lomalla

Joululoman viimestä viikkoa viedään, eli se alkaa pikkuhiljaa olla jo finaalissa. Tää loma on ollu tosi rentouttava ja täynnä vaikka mitä kivaa. On totta, et lomalla lahnaaminen on joskus kivaa, mut ei mua kyl haittaa yhtään, et koulu alkaa taas maanantaina. Valitettavasti mulla alkaa kuitenkin aika raskas jakso, mutta ei sillä niin välii, koska Helmikuussa viikon 8 tienoilla on mun aika viimein suunnata pois Suomesta Firenzeä ja työharjottelua kohti. Se on asia, jota ootan tässä keväässä ehkä eniten. Tää on hyvä motivaation lähde, sen avulla jaksan opiskella täysillä ihan millasen jakson vaan.

Tänään kävin lounastamassa mun kaverilla Emmillä sen kotona. Emmi oli taikonu tosi hyvät safkat ja seura oli kans mitä ihanin. Emmin kans on niin ihana olla, koska voidaan jutella oikeestaan mistä vaan, eikä oo olemassa sellasta asiaa, mitä Emmi ei sais tietää mun elämästä. Pystyn kertomaan sille kaiken ja luotan Emmiin tosi paljon. Ihanaa, et saa olla tekemisissä tällästen ihmisten kans tässä elämässä.




Emmin tekemää pastaa, nam!

Jälkiruokana rahkaa, joka oli kans tosi hyvää.

Friends of the heart are friends forever.

Näin loman ollessa lopussa otin myös itteeni niskasta kiinni. Lainasin kirjastosta yhen italian oppikirjan lisää ja kaivoin ne kaikki muut mun laatikoista esiin. Oon kyllä harjotellut täs loman aikana, mutta nyt alko lopullinen panostus, joka jatkuu varmasti jopa mun työharjottelun jälkeen. Mun tavotteena on, et joskus tulevaisuudessa osaisin puhuu italiaa yhtä hyvin kun englantia, koska äidinkielen tasolle pääseminen on tässä vaiheessa aika kaukanen tavote, joten yks etappi kerrallaan. Hiljaa hyvä tulee ja jos jaksaa oikeesti yrittää niin uskon, että ahkeruus vielä palkitaan.


pari kirjaa...

Kattelin myös tänään vanhoja kuvia ja löysin matkakuvia Firenzestä vuodelta 2006, kun käytiin siellä viimeksi. Siitäkin on aikaa jo sellaset vajaat 6 vuotta, joten on oikeestaan aika mielenkiintosta päästä näkemään millanen se kaupunki on nykyään. Jonkun verran oon jo ehtinyt tutkia tota yllä olevassa kuvassa näkyvää Firenzen matkaopasta, josta saa vähän käsitystä millanen kaupunki on kyseessä. Melkonen taiteen ja historian ystävien mekka voisin sanoa.















...on se kyllä aika ihana kaupunki ja oon tosi onnellinen, et pääsen asumaan sinne vähäks aikaa. Yks mun unelmista on ainakin käy toteen nyt tänä keväänä, joten unelmoida kannattaa aina!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti