maanantai 25. tammikuuta 2016

Vantaalla

Lauantai-illan ja sunnuntai päivän tää tyttö vietti vähän etelämmässä, eli vanhoilla kotikulmilla Martinlaaksossa. Alkuperäsenä suunnitelmana oli mennä moikkaamaan mun Liperissä asuvaa kummitätiä Niinaa porukoiden luo Louhelaan, kun se piipahti pitkästä aikaa niillä kulmilla työmatkan takia. Martsari visiiteistä tulee kuitenkin aina niin hyvälle tuulelle, et halusin mennä moikkaamaan myös Viivii & Nassea jo lauantain puolella. Pääsin töistä joskus kahen pintaan ja hetken himahengailun jälkeen hyppäsin junaan ja joskus puoli kuuden maissa saavuin Viiville. Viivi oli tehny meille ihan loistavaa ja erittäin juustoista lasagnee illalliseks ja jälkkäriks paljon puhuttua kinder-piirakkaa. Molemmat oli älyttömän hyviä! Mulla ei tuu juurikaan koskaan tehtyy lasagnee kotona, koska toi mun mies on niin ronkeli ettei se siihen koskis, varsinkaan kun siinä on sitä juustoa. Joutuisin siis ite vetää sitä kyllästymiseen saakka, koska yhessä vuokassa on sikana syömistä. Onneks mulla on kuitenkin ihana sisko, joka välillä mulle tällasia herkkuja kokkailee. ;-)

Kokonaisuudessaan vietettiin tosi kiva ilta ruoan ja haluatko miljonääriksi -ohjelman parissa. Siitä innostuneina alotettiin pelaamaan myös Suomi -aiheista tietovisaa, jonka Viivi yllättäen vei kun se sai kerättyä vikan lätkän siinä vaiheessa kun multa puuttu vielä kaks. Nasse luovutti jo kesken pelin. Mun mielestä on niin kiva viettää tän tyyppisiä iltoja, kun ennen tosi usein otettiin vaan kuppia yhessä tai nähtiin jossain bileissä. Onneks maailmassa on paaaaaaaaaljon muutakin tekemistä kun vaan juhliminen ja alkoholi. Tän asian oon tosin pistäny merkille jo ennen raskautta. Se railakas Bile-Veera jäi historiaan jo 19 vuotiaana Tallinnan reissun aikana, vaikka tosin välillä sen jälkeen on toi viini maistunutkin, ei tosin samoissa mittakaavoissa. :)





Sunnuntaina aamukahvittelun jälkeen kävelin siinä ihanassa lumisateessa porukoille ja voitte vaan kuvitella, et miten lumessa ja märkiä mun vaatteet oli kun paikalle pääsin. Matkaa ei varmaan tuu kilometriä enempää, mut sitä lunta sato oikeesti vaakatasossa suoraan päin naamaa. Ai että kun mä niin tykkään lumisateesta. :D Maassa sitä saa mun puolesta olla, mut vältän ulkoilua aina kun sitä sataa noin myrskyämällä...onneks tätä talvea ei oo enää kauaa jäljellä.

Oli kyllä niin ihanaa nähä Niinaa pitkästä aikaa ja porukoita siinä samalla. Tällä reissulla löysin myös mun vauvakirjan ja sain sen vihdoin omaan kotiin. Sinne on kerätty vuosien varrelta oikeestaan ihan kaikkea mun elämästä aina ekoista ultrakuvista ekaan Antti Tuiskun keikkalippuun asti. Räpsäsin pari kuvaa siellä olleesta sisällöstä ja ne näyttää tältä:

Alle 1v pikku piltti
Cat lover since 1994

Meijänkin pikkusellekin tehään varmasti oma vauvakirja heti kun se syntyy ja täytellään sitä mukaan kun kuvia ja muita tietoja saadaan. Vauvakirjaa on oikeesti tosi jännä lukea nyt näin vähän vanhemmalla iällä, vauvavideoiden kattelusta puhumattakaan. Sellanenkin dvd mulla on kotona. ;-)

Myöhemmin illalla kävin vielä tsekkaamassa Katjan & Niklaksen uuden kämpän, kun ne muutti kans Louhelaan. Aura kävi myös moikkaamassa ja päästiin kuulemaan tarinoita sen Indonesian reppureissusta. Niin ihania kuvia ja tarinoita, et matka kuume iski taas! Mun osalta tää matkustelu on nyt kuitenkin jonkun aikaa jäädytetty, mut ei haittaa yhtään kun tässä vaiheessa elämää oon niin onnellinen äidiksi tulemisesta. <3 Matkustella ehtii myöhemminkin ja tähän päivään asti aika kivasti oon päässyt maailmaa näkemään.

Tänään mulla olis vielä vapaapäivä ja kun nyt ei sada lunta, niin lenkkipolut kutsuu pian. Loppuviikko meneekin sit kokonaan töissä, mut dollarin kuvat silmissä mä lähen sitä lähestymään. Jaksaa jaksaa painaa painaa, eiks niin? ;-)

Ihanaa maanantaita kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti