sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Super!

Normisti Suomessa sunnuntai-iltasin alan jo kärsii "maanantai-masennuksesta" eikä paluu arkeen kivan viikonlopun jälkeen kuulosta kovin houkuttelevalta. Täällä se on vähän toista, koska vaikka sain viettää ihan mahtavan viikonlopun, niin silti ei tunnu yhtään pahalta mennä taas töihin huomenna. Tältä ilmeisesti tuntuu, kun on löytäny kivan työharjottelupaikan, jonne menee mielellään. Ei tarvii aamulla herätyskellon soidessa pidätellä kirosanoja ja nousta väärällä jalalla sängystä ylös, kun voi herätä hymy huulilla ja lähtee ilosena kohti toimistoa. Tästä fiiliksestä mä tykkään.

Tänä viikonloppuna mulla oli täällä Tallinnassa ekaa kertaa suomiseuraa yökylässä. Mun pikkusisko tuli moikkaa mua perjantaista sunnuntaihin. Pinja tuli perjantaina kuuden jälkeen illalla ja muutama tunti sitten saatoin sen takas satamaan. Perjantai-iltana ei tehty mitään erikoista, käytiin vaan hankkimassa Pinjalle kolmen päivän dösäkortti ja sit lähettiin mun kämpille istuu iltaa ja korkkaa vähän kuohuvaa. Matkalla esittelin Pinjalle paikkoja dösän ikkunasta ja perillä valvottiin vielä muutama tunti ja vaihettiin kuulumisia. Sit olikin jo ensimmäinen ilta pulkassa.


Chin Chin!

Parhaita snackseja tässä maassa. Kannattaa kokeilla, saa myös Suomesta. ;)

sisters

Lauantaina otettiin suunnaks Kristiine keskus ja lähettiin suorittaa pienimuotosta shoppaamista. Pinja näytti olevan välillä ihan taivaissa, kun se sukelteli Naomin, New Yorkerin, Terranovan ja Tally Wejlin hyllyjen välissä. Onneks se myös löys ittelleen ostettavaa, et ei ollu ihan turha reissu tällä kertaa. Mä en shoppaillu oikeestaan ollenkaan. Mulla on nyt sellanen asenne, et en osta mitään, ellen oikeesti sitä tarvii. Näin mun kaappi ei ainakaan täyty mistään turhasta, eikä rahaakaan pala liikaa. Monta tavaraa jää aina kauppaan, kun ajattelee sen pari kertaa ennen ostamista ja hyvä näin.

Uusien vaatteiden ja hiuslisäkkeiden ohella Pinja pääs tekee tuttavuutta paikalliseen herkkuun, eli kohukeisiin. Ne on sellasia suklaakuorrutteisia rahkapatukoita, joita saa kans Suomesta ja on myöskin kokeilemisen arvosia.


Peiliteini

That's my crib



KOHUKE!

Välipalaa

Namnam

Shoppailun jälkeen lähettiin keskustaan tsekkaa Toompean maisemat. Harmi vaan, et ilma oli melko sateinen, joten ei viihdytty siellä kovin kauaa. Toompealta on ihanat maisemat kaupunkiin ja kesällä ne on vielä paremmat. Nyt kuitenkin melkein kaikki lumi oli sulanu pois, joten talojen katot oli oikeessa värissään eikä lumen peitossa. Jeejee. Otettiin siellä parit pakolliset turistikuvat ja sit lähettiin laskeutuu kohti Vanhaa kaupunkia.


Huipulla tuulee!

Pinjushka



Tässä vaiheessa päivää kylmyys alko painaa päälle kahta kauheemmin, joten päätettiin käydä lämmittelemässä Vanhan kaupungin Mc Donaldsissa, koska sen mäkkärin yhteydessä toimii myös Mc Café, josta saa ihan parhaita frapuccinoja. Pakko myöntää, et ei ne Starbucksille pärjää, mut hyviä ne on silti.


Caramel frapuccinos







Loppupäivästä kierreltiin vielä keskustan kauppoja ja illan päätteeks mentiin syömään African Kitcheniin. Kävin siellä ekan kerran mun kaverin Mimmin kans viime kesänä ja rakastuin siihen paikkaan ihan totaalisesti. Siellä on makee sisustus, taustamusana raikaa reggae ja ruoka on myös hyvää tottakai, toimivasta palvelusta puhumattakaan. Siellä jotenkin kaikki natsaa ja kesällä paikasta löytyy myös kattoterassi, joka on hyvällä säällä tosi miellyttävä.

Pinja tilas jotain nuudelia (ylläri) ja mä päädyin syömään kanaa, jonka kanssa sopi hyvin lasillinen punaviiniä. African Kitchenin hinnasto sopii pienelle budjetille, meijän molempien tilaukset makso yhteensä jotain 15 euron luokkaa. Suomessa jos käy viinilasillisella esimerkiks Iguanassa, niin 12 cl lasillinen maksaa melkein 6 euroa. Tästä voi siis vähän päätellä, et kuinka edullinen African Kitchen on. Hintalaatusuhde toimii!






Oh Africaa!

Tänään aamulla lähettiin vielä kohti keskustaa, koska Pinja halus käydä Merekeskuksessa ja Bershkassa. Joskus kolmen pintaan käytiin checkkaamassa Pinja sisään laivaan ja kulutettiin odotteluaikaa sataman kahvilassa. Satama oli ihan täynnä ihmisiä, joten pidin Pinjalle peukkuja, et se löytäis itelleen istumapaikan laivamatkan ajaks ja niin se ymmärtääkseni tais löytääkin.

Aina kun meen käymään satamassa (hyvin harvoin tosin) mulle tulee pieni ikävä kotiin. Siellä näkee ihmisiä pakatut laukut mukanaan menossa takasin Helsinkiin ja mulle tulee sellanen olo, et jospa mäkin voisin. Tarkemmin kun asiaa alan miettimään, niin sit haluunkin jäädä tänne, mut olis kiva käydä joku viikonloppu kuitenkin moikkaamassa mulle tärkeitä ihmisiä, joita mulla on kaikkia melkonen ikävä. Ehkä mä tässä joku viikonloppu ennätänkin, saa nähdä.


HELSINGIIIIIN >

My sweetheart :)

Nyt kun Pinja on taas kotona ja mun arki starttaa huomenna, niin sen kunniaks tulin takas kämpille Rimin kautta ja kävin hakemassa tarvikkeita "Day Spa" -hetkee varten. Hain kaiken maailman kasvonaamiot ja kuorinta-aineet ja perustin oman kylpylän mun kylppäriin. Nyt ilta jatkuu cola zeron voimin ja huomenna taas Ülemiste ja duunit kutsuu. Kiitos Pinjalle ihanasta viikonlopusta, toivottavasti nähään taas pian! I miss you already :)


Rimi hankinnat

Ehkä paras hunajanaamio ikinä!

Fresh

My love

Ihanaa alkuviikkoo kaikille!
<3: Veera


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti