lauantai 27. huhtikuuta 2013

Elämää Tallinnassa

Tänä aamuna heräsin jotenkin ihmeellisen aikasin. Kerrankin kun olisin saanut nukkua, niin pitäähän sitä just sillon herätä kaheksan aikaan, tietenkin. Päätin siis tehä tilannepostauksen mun tän hetkisestä elämästä täällä Tallinnassa. Enjoy!

Nyt viime päivien aikana oon aidosti alkanu viihtyy tässä maassa. Alan tottuu mun arkeen ja mun asuinpaikka alkaa tuntuu entistäkin enemmän kodilta, joka on tosi kiva juttu. Alussa vähän jännitin mennä esimerkiks ohjatuille ryhmäliikuntatunneille Reval Sportissa, mut nykyään siitä on tullut niin arkinen ja normaali asia, et ei tunnu missään. Sinne sekaan mä hyvin mahdun ja meen ihan paikallisesta muutenkin, eihän meissä ulkoisesti oo sen suurempaa eroa. Tottakai se on tietenkin katsojan silmässä, muutaman kerran mua on luultu esimerkiks ruotsalaiseks. Hahaha.

mun koti ulkoa päin, ihana kun pystyn kutsumaan sitä jo kodiksi. :)

Keittiö

Yhen yksinäisen perjantai-illan fiilistelyt. Kylmä siideri ja jalkapallo. That's life!

Mun huone

Noin viikko sitten sain tänne vähän seuraa Suomen puolelta. Mun kaveri Amanda tuli kaverinsa Minnan kans tänne työharjotteluun vähän yli kuukauden mittaselle jaksolle. Ollaan tutustuttu Amandan kans riparikesänä, jollon vietettiin tosi paljon aikaa yhessä. Jostain syystä ei olla oltu pariin vuoteen hirveesti tekemisissä, ihanaa siis päästä hengaamaan täällä. Nyt kun kelaa, niin niitä aikoja olikin kyllä ikävä.

Ollaan käyty ulkona porukalla syömässä pari kertaa, esimerkiks African kitchenissä (ylläri!) ja eilen käytiin Spicessä. Siellä meijän kimppuun hyökkäs pari brittimiestä, joka maisto elämänsä ensimmäisen kerran ruisleipää. Niiden ilmeet oli aika huvittavat ja ne suorastaan järkytty sen mausta ja ne intti kokoajan sitä, että leipä ei vaan voi olla tummaa ja that's it. Sitä naurun määrää kun kuunneltiin niiden juttuja ja varsinkin sitä aksenttia. Välillä oli ymmärtämisen kans vähän vaikeuksia.

Spicestä jatkettiin vielä Shisha loungeen ja oltiin loppuilta siellä. Amanda ja Minna on ihan mahtavaa seuraa, niiden kanssa vatsalihakset kehittyy, kun tulee naurettuu niin paljon. Ihana päästä hengaamaan näin piristävässä seurassa pitkästä aikaa, koska oonhan mä aika yksin tän ensimmäisen kuukauden ollut. Thanks a lot girls, u made my day!!

Pastaa ja kinkkisafkaa Spicessä. Voitteko kuvitella, lasi punaviiniä ja pasta yhteensä 8 euroa...ei ainakaan hinnalla oltu pilattu ja oli myös hyvää tottakai.

Perjantai-illan herkku!



Profiilikuva ainesta? Kasvotkin näkyy niin kivasti.



HELSINKI AND THE GIRLS

Töissäkin mulla sujuu kaikki oikeestaan tosi hyvin, vaikka välillä onkin vähän tekemisen puutetta. Onneks kuitenkin tiedän, et kyl se tästä vielä kiireemmäks muuttuu, mitä lähemmäs kesää mennään. Ei tosin nytkään tartte vaan peukaloita pyöritellä, kyllä aina jotain tekemistä löytyy.

Sain töistä myös sellasen uutisen, et joudun rekisteröitymään tallinnalaiseks ja siirtämään virallisesti mun osotteen tänne. Viron laki vaatii, et kaikki yli 3 kuukautta maassa oleskelevat joutuu rekisteröitymään paikkalisten kirjoille. Kävin viemässä ekat hakupaperit sisään torstaina ja nyt ootellaan, et pääsen ens viikolla hakemaan itse ID-korttia. Tän jälkeen max. kuukauden sisään oon tallinnalainen ja Viron ID-kortin onnellinen omistaja.

Töihin menossa, jeeeeeeee! :)

It's a beautiful morning

ja täältä tullaan ilmanen julkinen liikenne!

pari sähköpostia

work work wooooork

Nyt aamu alkaa olla siinä vaiheessa, et pakko alkaa ryhdistäytyä. Huomasin just, et mun jääkaappi näyttää hyvin tyhjältä, joten pakko lähtee aamulenkille kohti Järven Selveriä. Adios amigos ja ihanaa päivää kaikille! Etenkin Emmille ja sen kaikille juhlavieraille. Varokaa ne valottaa tänään Tivolin tanssilattian Emmin kakskymppisten kunniaks. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti