lauantai 8. syyskuuta 2012

Kauas pois

Nyt mulla on käynnissä todella letkee lauantai, johon kuuluu vaan mä ja mun kone. Himassa valtaa hiljasuus ja on ihanan rauhallista. Ihan kiva ottaa välillä tälleen rennosti, et jaksaa taas koko ens viikon (jollon muuten on ekat kirjotukset...) ja painaa duunii huomisaamuna.

Tossa äsken erehdyin lukemaan mun toista blogia, jota siis kirjottelin sillon kun asuin Firenzessä. Kaikki ne kuvat ja tekstit sai kyyneleen mun silmäkulmaan ja siinä samalla ihan järkyttävän matkakuumeen aikaseks. Jos vaan nyt pääsisin pois Suomesta, niin olisin enemmän kun kiitollinen...

Tää mun maailmalle suuntaamisen innostus heräs oikeestaan jo viime viikolla, kun meillä oli koulussa tän vuoden eka työharjotteluinfo. Kävin juttelemassa mun mahollisuuksista lähtee uudestaan ulkomaille töihin ja positiivisena yllätyksenä mua ei pamautettu samantien märällä rätillä naamaan. Periaatteessa sääntö on se, et yks opiskelija saa lähtee vaan kerran ulkomaille, mutta nyt kuulin, että tällasia tilanteita katotaan aina tapauskohtasesti. Mä taas tapani mukasesti räväytin ja pistin heti hakemusta vetämään. Pidetään vaikka kaikki sormet ja varpaat pystyssä, et pääsisin lähtemään. Suomeen jääminen ei nyt erityisemmin houkuttele...

Jotenkin alan koko ajan entistä enemmän kallistuu sille kannalle, että ens touko-kesäkuun vaihteessa kun valmistun ja toivottavasti istutan myös valkolakin mun päähän bonuksena tästä kolmen vuoden kaksoistutkinnosta, niin lähtisin heti maailmalle. Jos mun koulu avaa mulle ovet uudestaan Italiaan ens maaliskuussa, niin voisin jopa melkein jättää paluulipun ostamatta ja elää siellä vähän pidemmän aikaa. Haluun nähdä ja kokee mahollisimman paljon vielä tässä vaiheessa, kun oon ns. villi, nuori ja vapaa. Mua ei pidättele mikään, kaverit ja perhe säilyy aina, asuin mä sitten vaikka toisella planeetalla. Il mondo mi sta aspettando! Tää mahdollisuus tuplas samalla mun motivaatiota istuu iltalukiossa opiskelemassa italiaa kaks kertaa viikossa iltamyöhään, mä niin rukoilen ja palan halusta lähtee. Toivotaan parasta, vastausta odotellessa...










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti