lauantai 2. heinäkuuta 2016

9 days left

Nyt voin jo oikeesti sanoa, et eletään jänniä aikoja ja mennään viime metrejä eteenpäin tässä raskaudessa. Aikaisemmin täysiaikaisuuden saavuttaminen tuntui jo hurjalta, mut sepäs ei ollut mitään siihen nähden, et nyt olis enää vaivaiset 9 päivää laskettuun aikaan. Toki ymmärrän sen ettei laskettu aika oo koskaan kiveen hakattu fakta, vaan se on lähinnä arvio, joka saattaa heittää kahdellakin viikolla. Jotenkin mä nyt kuitenkin vaan toivon, että olis enää se reilu viikko jäljellä eikä edettäis ainakaan yliaikaiskontrolliin asti. Toivossa on hyvä elää ja voihan olla, että ensi viikon aikana musta tuleekin sitten jo äiti. Tällä hetkellä mua ei vielä pahemmin supistele ja muutenkin fyysinen puoli on aikalailla kunnossa, mut henkinen jaksaminen onkin sit ihan eri juttu. Edelleen mielialat ja tunteet heittelehtii ihan laidasta laitaan ja kärsimättömyys on ihan huipussaan. Nyt pitäis vaan jostain kaivaa energiaa tälle vikalle viikolle ja yrittää jaksaa, et olis sit vähän energiavarastoja säästössä myös sinne mahdolliselle yliajalle. Aika näyttää!

Muuten mulla menee ihan hyvin, Robert on nyt lomalla ja ollaan molemmat valmiina lähtemään synnärille tilanteen niin vaatiessa. Mitään kummoisia suunnitelmia ei olla tälle loma-ajalle suunniteltu, vaan ollaan lähinnä ainakin nyt tää eka viikko otettu rennosti ihan kotosalla. Yritän ite nukkua mahdollisimman paljon ja aika hyvin oon siinä onnistunutkin, vaikka uni tuleekin vasta reilusti yli puolen yön jälkeen. Usein heräilen aamulla kertaalleen veskiin, jonka jälkeen jatkan unia sitten melkein puoleen päivään. Tällasten hyvien yöunien ansiosta oon jaksanut myös lenkkeillä ja toivon, et siitä olis apua synnytyksen käynnistymiseen. Kovin mieliteko mulla on tällä hetkellä tuoreet hedelmät ja marjat ja ihan ykkösinä mansikat ja mango. Voisin vetää niitä ihan kilokaupalla päivittäin! Paljon parempi vaihtoehto kun karkki ja mättöruoka. Ehkä tästä syystä mulla oli paino nyt jopa vähän pudonnut edellisellä mittaus kerralla neuvolassa. Hyvä niin. :)

Rantapallo 38+6

Mulla olis tiistaina nyt vielä yks neuvola ennen laskettua aikaa ja toivottavasti se jäiskin sit viimeiseksi, ellei jo nyt tässä viikonlopun aikana alkais tapahtumaan. :D Mulla oli pikkusen verenpaineet koholla ja jonkun verran näköhäiriöt hyppii silmillä, joten nyt seurataan tilannetta ettei tässä ole kehittymässä mitään raskausmyrkytystä. Protskuja ei oo näytteissä näkynyt eikä mua turvotakkaan mitenkään älyttömästi, niin vielä ei kuulemma tarvii alkaa huolestumaan. Jotenkin sitä silti vaan huolestuu, kun kyseessä on kuitenkin oman jo nyt erittäin rakkaan pienokaisen hyvinvointi. Kyllä varmasti tulee herkästi otettua yhteyttä suoraan synnärille, jos tilanne niin vaatii. Pidetään kuitenkin peukut pystyssä, et kaikki menis hyvin loppuun asti ja poju syntyis ihan ajallaan.

Ei mulla nyt oikeestaan muuta tällä kertaa. Ajattelin pikaisesti ilmoittaa itestäni, et käy mahdollisimman monille ilmi etten oo vielä synnyttänyt. Oma pinna on välillä sen verta kireellä, ettei millään jaksais vastailla niihin jatkuviin kysymyksiin "Joko hän on täällä? Supisteleeko jo? Milloin vauva tulee?". Tähän en voi nyt oikein muuta sanoa, kun että tulee sitten kun on sen aika ja ilmoitan asiasta varmasti ihan julkisesti kun se tapahtuu.


Pahoittelut tästä, mut välillä meinaa palaa käpy. :'D

Ensi kertaan taas <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti